برگزاری اولین مراسم بزرگداشت روز “کتاب، کتابخوانی و کتابدار” دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۵ کد : ۹۳۴۲ لیست اخبار
تعداد بازدید:۳۷۸
اولین مراسم بزرگداشت روز “کتاب، کتابخوانی و کتابدار” دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در روز پنج شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ با حضور دکتر شهاب بهلولی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر محسن سقا مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات، رؤسا، معاونین پژوهشی دانشکده ها و پرسنل مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه، کتابداران و کارشناسان کتابخانه های تابعه و فعال‌ترین عضو کتابخانه در سال گذشته در سالن دکتر حضرتی برگزار گردید.
برگزاری اولین مراسم بزرگداشت روز “کتاب، کتابخوانی و کتابدار” دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

این مراسم، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس دکتر شهاب بهلولی معاون تحقیقات و فناوری ضمن تبریک روز کتابدار به کارشناسان کتابخانه ها، به ارزش کتاب بعنوان موجود زنده و پویا اشاره نموده و خواندن کتاب را به مصاحبت با نویسندگان آن تشبیه نمودند و به اهمیت کتابخانه ها و نقش مهم آنها در فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران اشاره نموده کتابخانه ها را بعنوان نماد علمی دانشگاه توصیف کردند.

در ادامه ایشان با اشاره به جایگاه والای کتابداران در کتابخانه ها از زحمات آنها تشکر و قدردانی نموده ابراز امیدواری کردند تا برگزاری گرامیداشت روز کتابدار در سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

سپس دکتر محسن سقا ضمن تبریک روز کتابدار و هفته کتاب ایجاد موزه اسناد را در کتابخانه مرکزی پیشنهاد دادند و ایشان با اهدای یک جلد کتاب قدیمی آناتومی گری به معاون تحقیقات و فناوری، از اساتید حاضر خواستند که در تکمیل موزه اسناد کتابخانه مرکزی همکاری نمایند.

در ادامه صغری گلمغانی رئیس گروه اطلاع رسانی و منابع علمی دانشگاه، از حضور رؤسا و معاونین پژوهشی دانشکده ها، کارشناسان شاغل در کتابخانه های دانشگاه تشکر و قدردانی نموده. از حمایت های معاونت تحقیقات و فناوری در برگزاری گرامیداشت هفته کتاب و روز کتابدار تشکر نمودند. سپس گزارش مختصری از عملکرد و دستاوردهای ارائه شده در همایش مدیران اطلاع‌رسانی کشور” ارائه نمودند.

در پایان مراسم از خانم زینب ایمانی مسئول کتابخانه مرکزی بخاطر خرید متمرکز برای کتابخانه های دانشگاه و آقای عارف سلیمانزاده از کتابخانه دانشکده پرستاری مغان بخاطر بهترین کتابخانه و آقای علیرضا محبی دانشجوی پزشکی واحد پردیس بین المللی به عنوان فعال‌ترین عضو کتابخانه مرکزی در سال گذشته تقدیر و تشکر به عمل آمد و به مناسبت روز کتابدار، هدایایی به رسم یادبود به آنها تقدیم گردید.